Thursday, 7 September 2017

Joskus Suuria Haasteet Vastakkaisista Kansainvälisen Kaupan Järjestelmä


WORLD TRADE ORGANIZATION. WTO UUTISET 1999 LEHDISTÖTIEDOTE. Press 139 28. syyskuuta 1999 Maailmanlaajuisen kauppajärjestelmän haasteet uudessa vuosituhannessa Seuraavana on Maailman kauppajärjestön pääjohtajan Mike Moore'n 28. syyskuuta esittämä puhe Ulkomaisten suhteiden Washingtonissa, D CI ei voi ajatella mitään sopivampaa kuin tämä tilaisuus tehdä ensimmäinen julkinen julkilausuma Yhdysvaltoihin Maailman kauppajärjestön pääjohtajaksi. Minusta onkin suurta kunnia saada tämä tilaisuus puhua Ennen kuin ulkoasiainneuvosto - elin, joka on yli kolme neljäsosaa vuosisataa tehnyt niin paljon kansainvälisen yhteistyön ja ymmärryksen edistämiseksi ja pitääkseen Yhdysvallat mukana maailmassa. Seuraavan vuosituhannen aattona me Kohtaavat kiehtovia haasteita Ne ovat haasteita, joita kansakuntien läheisemmät yhteisöt jakavat kuin milloin tahansa ihmiskunnan historiassa. Olemme sidoksissa toisiinsa että liberaalit demokraattiset arvot tukevat avoimuutta ja uuden ja nopeasti kehittyvän teknologian voimakkaita voimia. Yhdysvallat on keskeinen tekijä keskinäisen riippuvuuden suhteen. Meillä on välittömän vaaran rauhalle, turvallisuudelle ja kehitykselle, kun Amerikka ei t Että se on vaikeaa joskus olla amerikkalainen, koska sinua pyydetään johtamaan ja sitten syyttämään kiusaamisesta, kun teet. Mutta tarvitsemme sinun johtajuutta ja näkemistämme. Tarve sinun anteliaisuutesi. Tansanian entinen presidentti sanoi, että kun Amerikka aivisti, maailma sai kiinni kylmää Samalla kun Amerikka johtaa ja määrittelee kattavaa maailmanlaajuista näkemystä, maailma voi menestyä. Yli kuukaudessa se kestää kymmenen vuotta Berliinin muurin kaatumisen jälkeen. Se laski, koska miljoonat ihmiset olivat kapinoineet paitsi Heidän poliittisen vapautensa, mutta myös taloudellista vapauttaan Kylmän sodan loppu merkitsi lopullista keskinäisen suunnitellun ja markkinapohjaisen järjestelmän Taloudellinen ja sosiaalinen organisaatio Vapaus ja demokratia ovat arvot, joita on omaksuttu useammassa osassa maailmaa kuin koskaan aiemmin. Meillä on pitkä matka, mutta suuntaus on lupaava. Nämä arvot eivät ole minkään maan omaisuutta. Ne ovat laajalti yhteisiä. Ei ole maapallon amerikanisaatiota, eikä se ole hyödyllinen prosessiin, jos ihmiset ajattelevat, että Yhdysvallat on asettanut hienon esimerkin demokratiasta käytännössä, mutta demokratia on hyvin vanha arvo, jolla on laaja historiallinen valitus Nämä ovat nyt yleismaailmallisia arvoja Demokratiaa on harjoitettu eri muodoissa vuosisatojen ajan ja se on kehittynyt demokraattiseen kansainvälistymiseen, jossa itsemääräämisoikeutta parannetaan sopimuksilla ja maailmanlaajuisilla instituutioilla. Me olemme oppineet tämän vuosisadan puolivälissä, että vapaus ei voi selviytyä yhdessä maassa, että kun vapaus uhataan yhdessä paikassa, se uhkaa kaikkialla. Tämä on vieläkin totta nyt, kun maailma muuttuu yhä toisistaan ​​riippuvaisemmaksi. Vaikka kansakunti on maailmanlaajuinen e Yhteiskunnallinen ja poliittinen järjestö, aikamme määritelmä on, että mikään maa ei ole elinkelpoinen erikseen riippumatta siitä, kuinka suuri se on. Yhteistyö ei ole valinta, elinehto on välttämätöntä. Kuten presidentti Clinton totesi juhlallisuutensa yhteydessä, Genevessä viime vuoden toukokuussa monenvälisen kauppajärjestelmän 50-vuotisjuhlaa, Globalisaatio ei ole ehdotus eikä poliittinen valinta, se on tosiasia. Ei mikään suuri, pieni valtio voi turvata sen tulevaisuuden yksin. Kukaan ei voi edes johtaa verojärjestelmään, lentoyhtiö, hyvä terveydenhoitojärjestelmä, taisteluapu tai puhtaan ympäristön takaaminen ilman muiden yhteistyötä. Globaalistuminen koskee monia asioita, eikä yleinen käsitys ole kaikki niistä hyviä. Yhdysvallat on nauttinut ennennäkemättömästä taloudellisesta ajasta Kasvu ja alhainen työttömyys, mitä Alan Greenspan kuvasi äskettäin historian tärkeimpänä osoituksena vapaiden kansojen tuottavasta kapasiteetista vapailla markkinoilla. Silti ihmiset ovat vähemmän turvallisia , Ovat huolestuneempia ja epävarmoja. Yhä useammat numerot, eivät pelkästään Yhdysvalloissa, tuntuvat syrjäytyneiksi, unohdetuiksi ja vihamielisiksi, lukittuvat ja odottavat luvattua junaa, joka ei ehkä koskaan tule. He näkevät globalisaation uhkana, vihollisena, syynä kaikkiin heidän Woes Hallitusten keskeinen poliittinen haaste on globalisaation vaurastuminen ihmisten saatavilla. Työttömät työntekijät kaikkialla eivät ole vaikuttuneita, kun heille kerrotaan, että he ovat tilastollisesti paljon parempia kuin koskaan ennen. Tämä haaste on monimutkainen ulottuvuus, joka ylittää selvästi kansainvälisen talouspolitiikan Mutta sillä on kansainvälinen ulottuvuus, ja hallitusten on toimittava yhteistyössä kauppa-, investointi - ja rahoitusalalla, jotta kansainväliset erikoistumiset saataisiin mahdollisimman suuriksi, samalla kun jätetään tarvittava tila käsitellä eräiden ryhmien erityisryhmän muutoksen seurauksia. John F Kennedy kertoi kerran, että jos vapaa yhteiskunta ei voinut auttaa monia köyhiä, i Ei ole mahdollista pelastaa muutamia, jotka olivat rikkaita. Erot, kasvava epätasa-arvo, on aikamme vitsaus. Se on ongelma sekä maissa että maissa. Valtioiden on kansallisesti pyrittävä luomaan edellytykset, jotka edistävät osallisuutta etenkin tukemalla siirtymään joutuneita työntekijöitä hankkimaan uusia Taidot Oikeus ja oikeudenmukainen sopimus ovat taloudellisesti järkeviä Kaikki me tarvitsemme uusia asiakkaita Tämä ja muut sosiaalipolitiikat ovat kaikkea muuta kuin monenvälinen kauppajärjestelmä, mutta kansainvälinen kauppajärjestelmä tuottaa yhä vähemmän, jos nämä ongelmat jäävät valvomatta Kansainvälisesti On löydettävä tapoja tuoda alhaisen tulotason maat entistä enemmän järjestelmään ja pyrkiä luomaan edellytykset, joilla ne voivat hyötyä enemmän ja saavuttaa Maailman pankin mukaan rikkaimman 30 prosentin maakohtaiset tulot asukasta kohti nousivat vähän yli 10 000 vuonna 1970 - 20 000 1990-luvun puolivälissä Maiden keskellä ja pienemmillä kaksi kolmasosilla tulot laskivat vain vähän Mutta ihmiset ovat kauhistuneita ja järkyttyneitä, kun he näkevät harvat elävät loistossa ja monissa hädässä, puolet maailman laihduttamisesta ja toinen puoli nälkä. Tämä ei ole vain laajeneva kuilu, jossa kaikki paremmin kuin ennen Jotkut ovat ehdottomasti huonompia kuin kaksi tai kolme vuosikymmentä sitten. Jotkut ihmiset ovat houkuttelevia demagogisessa tyylissä syyttämään globalisaatiota ja kauppaa tämän tilanteen puolesta. Todellisuudessa kansainvälinen erikoistuminen on vaatimaton osa tarinaa. Paine tässä mielessä on tekninen muutos. Voimme kaikki ymmärtää, miten populistit ja poliitikot löytävät helpompi syyttää ulkomaalaisia ​​sosiaalisista jännitteistä ja eriarvoisuudesta kuin tehdä Luddien syytä teknologiaa vastaan. He tutkimaan mielipidemittauksia löytääkseen päämiehensä. Mutta mistä tahansa syystä tämän ongelman perimmäinen syy , tosiasia on, että kansainvälinen erikoistuminen on keskeinen tekijä epätasa-arvon ja syrjäytymisen ongelmien ratkaisemisessa. Tarvitsemme vahvan ja hyvin hauskan että nämä maat, jotka ovat vapauttaneet kaupansa, ovat tehneet parempia kuin ne, jotka eivät ole kiistattomia. Meidän on sanottava niin, että Benjamin Franklin totesi kerran, ettei missään maassa ole koskaan pilalla kauppaa. Että kukaan maa ei ole menestynyt ilman kaupankäyntiä Kauppa ei kuitenkaan ole itsetarkoitus. Meidän on muistettava sanoa, koska koska haluamme lisää työpaikkoja, lisää tuloja sosiaalimenoihin ja koska haluamme turvallisemman maailman. Suuri maanjäristys ja protektionismin rooli ponnistelussa ja syventämisessä, että Yhdysvallat oli keskeinen rooli sodanjälkeisen monenvälisen kauppajärjestelmän muodostamisessa. Se on järjestelmä, joka on palvellut meitä hyvin jo yli 50 vuoden ajan, järjestelmä perustuu oikeusvaltion periaatteet Tulokset määräytyvät sellaisten taloudellisten voimien välisellä vuorovaikutuksella, jotka perustuvat sääntelyjärjestelmään vallan käyttämisen sijaan. finanssikriisi oli syvä shokki juuri silloin, kun monet kommentaattorit ja talouden ennustajat alkoivat puhua globalisoituneesta talousjärjestelmästä, joka tuottaa keskeytymättömän kasvun ja ennennäkemättömän vaurauden määrittelemättömään tulevaisuuteen, että historia oli kuollut. Tulevaisuus näyttää silti hyvältä, Ja vaikka Aasian kriisi oli jollain tapaa nöyryyttävää kokemusta päätöksentekijöille maailmanlaajuisesti, se oli myös vaikuttava osoitus monenvälisestä kauppajärjestelmästämme. Järkevä vastakohta 1920-luvun lopulla ja 1930-luvun alussa hallitukset eivät turvautuneet kiusaukseen ja protektionismin väärennykset He noudattivat kansainvälisiä sitoumuksiaan hengessä ja kirjaimellisesti ja pitivät markkinoita avoimina Jotkut pahimmin kärsivät maat jopa avasivat markkinoitaan edelleen. Tämä on meidän isiemme luoma järjestelmä, ja meitä velvoitetaan säilyttämään ja vahvistamaan Tämä on Seattlen haaste Ei ole aina helppoa, kun kaikki hallitusten painostukset puolustavat status quo ja vastustaa muutosta Nykyinen tilanne on eilisen kompromissi Yhdysvalloissa yksi maailman avoimimmista talouksista lisäsi painostusta suojeluun perustui kauppavajeeseen perustuviin perusteluihin. Kauppavaje on noin 300 miljardia euroa, On perusteltua todisteita tuontirajoitusten tarpeellisuudesta. Mutta peruskansallisuus kertoo, miksi kaupanalijäämällä on niin paljon vähemmän kauppapolitiikkaa kuin muillakin makrotaloudellisilla perusteilla. Taloustieteet pakottavat meidät kysymään, ovatko kauppavajeet aina ei-toivottavaa Kaupan alijäämän vähentämiseen tähtäävää painostusta myös muille maille asetettuihin vaatimuksiin avata markkinoitaan Avoimet markkinat ovat paljon parempia kuin suljetut, kaikissa maissa, mutta tämä on tavoite, jonka on saavutettava neuvottelujen ja pörssien avulla, jotka perustuvat sekä todellisuuteen ja käsitys vastavuoroisesta eduista Unilateralismi on sääntöihin perustuvan järjestelmän vastainen, reseptin jännitteille ja epävakaudelle kansainvälisissä taloussuhteissa, jotka h aina kääntymään jotenkin kauhistuttavampaan Amerikkaan on vastustanut suurelta osin yksipuolisen tarkoituksen kiusausta ja tästä syystä kiitän teitä. Menemme ratkaisevaan vaiheeseen valmistautumisessa Seattlen ministerikokoukseen, joka on nyt vain kaksi kuukautta pois. Meidän on että meidän on oltava kiireellisesti ajankohtainen, mielestäni meidän pitäisi olla kunnianhimoisia ja motivoituneita paitsi polkupyörän teorian avulla, mutta arvostelemalla sitä, mitä kaupan vapauttaminen on jo tuottanut ja voi edelleen tarjota. Tiedämme, että neuvotteluja jatketaan Palveluiden kaupan ja maatalouden kaupan vapauttaminen, koska hallitukset ovat jo sitoutuneet siihen Uruguayn kierroksen tuloksena. Pyrimme kuitenkin laajentamaan markkinoillepääsyn neuvotteluja myös teollisuustuotteisiin. Mitä sääntöjä, niiden vahvistamista ja laajentamista uusille alueille Nämä ovat kysymyksiä, joista hallitukset eivät vielä ole samaa mieltä, ja aika on tullut vakavaan sitoutumiseen. Teemme vähintään Seattlessa kuin defi N kauppasuhteiden suunta uudelle vuosituhannelle Viesti on yhtä tärkeä kuin konkreettinen tulos Hallitusten on noustava tilaisuuteen ja kohtaamaan lyhyen aikavälin ja kapea-pohjaiset opportunistiset argumentit vastuuseen uusien mahdollisuuksien ottamisesta vastaan ​​Hallitusten on kieltäydyttävä kääntymään Niiden takana viiden vuosikymmenen aikana erittäin onnistuneesta yhteistyöstä GATT-WTO: n järjestelmän kautta. Haluan lopettaa tänään puheenvuoroni keskittymällä kahteen erityiseen näkökulmaan haasteisiin, jotka kohtaavat meille vähiten kehittyneiden maiden ahdingon ja suhteemme kansalaisyhteiskuntaan. Emme voi olla liian vaikeaa hyväksyä, että elleivät kehityksen, rauhan ja turvallisuuden edut voi olla laajemmin yhteisiä. Olemme epäonnistuneet. Tavoitteena varmistaa, että järjestelmän hedelmät ovat laajalti jakautuneet eivät ole altruismi. Se on jokaisessa ei ole syytä epäillä, että vähiten kehittyneet maat eivät ole vielä täysin mukana globalisaation eduissa, ja Osa siitä alkaa kotona Historia on kamala mestari Miten voimme kaikessa omantunnossa kieltää tuotteitamme maasta, joka on perinyt velanhoitokustannukset yhdeksän kertaa suuremmaksi kuin se, joka kuluttaa vuosittain terveyteen Aids-epidemian keskellä Tiedämme kuinka ratkaisevan tärkeät sisäiset politiikat ovat ja miten hyvä hallintotapa on edistyksen keskeinen tekijä Kaupankäyntijärjestelmä ei voi vähentää näitä haasteita Julkisten hankintojen avoimuutta koskeva sopimus on todellakin vaatimaton alku, joskin syvällinen viesti. Vaikka on jotain merkittävää arvoa Että voimme tehdä Varmistamme, että vähiten kehittyneillä mailla ei ole muita esteitä kasvulle ja kehitykselle muiden maiden kaupallisten esteiden vuoksi. Kannatan vilpittömästi edeltäjänni Renato Ruggieron kolme vuotta sitten tekemää ehdotusta G8-maiden huippukokouksessa Lyonin suhteen kaupan esteiden poistamiseksi vähiten kehittyneistä maista Tämä merkitsee rikkaiden maiden kannalta niin vähän talouden kannalta ja mitä se tarkoittaa, on yksiselitteistä Edullisempia alhaisempien hintojen ja kuluttajien valinnan kannalta. Esimerkiksi Yhdysvalloissa Yhdistyneiden Kansakuntien vähiten kehittyneiden maiden nimittämät maaryhmät muodostavat vain 0 prosenttia kaikista tuonnista. Koko maailman luku on vain 0 5 prosenttia Yllättäen vain noin 20 prosenttia LDC: n viennistä tulee Yhdysvaltoihin tullitta. Samaan aikaan nämä tuontiverot merkitsevät vähäistä 1 prosentin tai pienempää kokonaistulotuloa. Keskustelkaa täällä Washingtonissa edelleen määriteltäessä kansallista kauppajärjestelmää, jota Afrikan maat kohtaavat, eikö olisi järkevää käsitellä tätä kysymystä kansainvälisellä tasolla, ja näen myös kaksi välittömiä etuja WTO: n järjestelmää määrittelevät edelleen vastustajamme rikkaaksi mieheksi N klubi Jotkut tosiasiat jäävät tähän luonnehdintaan, mutta monenvälinen aloite voitaisiin kyseenalaistaa, jotta taattaisiin vähiten kehittyneiden maiden tuotteiden vapaa pääsy markkinoille. Toiseksi, markkinatilanteita voidaan muuttaa aivohalvauksina paitsi Yhdysvalloissa myös EU: ssa, Japanissa ja muualla Kauppajärjestelmä on vain yksi osa siitä, miten voimme edistää oikeudenmukaisempaa kauppaa vähiten kehittyneille Maat Monet maat ovat todellisia teknisen täytäntöönpanon ongelmia ja tarvitsevat apua. Tämä on kaikkien edun mukaista. Ne tarvitsevat resursseja taitojen parantamiseksi, instituutioiden rakentamiseksi, täytäntöönpanoa tukeviksi ja näiden maiden valmiiksi osallistumiseksi kansainväliseen talouteen. Toivon, että voimme saavuttaa jotain tästä Edestä myös Seattlessa, joka on tulosta, jossa kaikki voittavat. Nykypäivän tilanne verrattuna muutamiin vuosiin verrattuna on kansalaisjärjestöjen aktiivinen kiinnostus työhömme Uruguayn kierros käynnistettiin julkisen apatian vuoksi Seattlen hiljaisuudessa hyvin erilainen Toinen tulosta Sataja kansalaisjärjestöjä ja kymmeniä tuhansia ihmisiä lähestyvät kaupunkia kertomaan meille Miten he ajattelevat, mitä me teemme Joillekin, se on juhla jokaisesta uskomattomasta asiasta, jonka he ajattelevat olevan väärässä maailmassa Toisten puolesta, se on enemmän keskittynyt sitoutumiseen haasteisiin, joita kohtaamme. Kansalaisyhteiskunta ei ole aina kansalaiset kuitenkin ansaitsevat kuuntelemisen Jos emme ole osallisia, emme voi odottaa julkista tukea. Kaikki kriitikot eivät ole väärässä. Voimme tehdä enemmän tekemään työmme läpinäkyväksi ja avoimeksi. Tämä edellyttää hallitusten suostumusta, ja aina olla laillista luottamuksellista asemaa, sillä kaikissa oikeusjärjestelmissä hallitukset tarvitsevat myös kansalaisyhteiskunnan tehokasta osallistumista kansallisella tasolla. Yleinen mielipide on yhtä tärkeä Intiassa kuin Yhdysvalloissa. Kansalaisyhteiskunta on vastuussa suvereenista Hallitukset, mutta voimme myös jakaa osuutemme. Lopuksi haluan vedota järjestelmän tukijoihin, niille, jotka näkevät ja elävät sen edut, osallistumaan aktiivisesti hallitusten tukemiseen, koska ne Pyrkivät säilyttämään ja lujittamaan monenvälistä kauppajärjestelmää Argumentin molemmat puolet on kuultava Tapaus meidän syytämme ei pidä itsestään selvänä Päinvastoin, meidän on selkeästi selitettävä itseämme. Olen ylpeä siitä, mitä suurlähettiläät Genevessä Tehdä Mikä voisi olla demokraattisempi kuin suvereeneiset hallitukset opastamaan suurlähettiläät saavuttamaan sopimukset, joita kaapit ja parlamentit hyväksyvät Meidän tehtävämme on edistää valtioiden suvereniteettia antamalla sääntöjä, joiden sisällä yhä enemmän toisistaan ​​riippuvainen maailma voi hoitaa itsensä paremmin. Tämä vuosisata oli merkitty voimalla ja pakottamalla Unelmamme seuraavalle vuosisadalle on se, että se on yksi kannustuksesta maailmanlaajuiseen sivilisaatioon, joka perustuu sääntöihin, lakiin ja sitoutumiseen varmuuskopioimaan ja vahvistamaan hallituksen päätöksiä. Tämä on yksinkertainen ehdotus Haluammeko Maailma perustuu sääntöihin tai ei Kuten aiemmin mainitsin, presidentti Clinton totesi oikein, että globalisaatio on todellisuus eikä poliittinen vaihtoehto Kuinka sitten kohtaamme sen? Hän vain kyseenalaistaa Siksi arvot, jotka edustavat demokraattisia, poliittisia ja taloudellisia periaatteita ovat kansainvälisten järjestöjen pitäisi olla. Huomattavia mahdollisuuksia ja haasteita nykyaikaiselle maailmantaloudelle, McKenna luennoitsija Anne O Krueger, IMF: n varatoimitusjohtaja. Ilmainen Adobe Acrobat Reader, jonka avulla voit tarkastella liitteenä olevia esityskalvoja. Anne O Kruegerin ensimmäinen varatoimitusjohtaja, IMF McKenna Luennoitsija Claremont McKennan College Claremontissa, Kalifornia 2. toukokuuta 2006.Käytä ilmaista Adobe Acrobat Reader - ohjelmaa nähdäksesi liitteenä olevat esittelyt. Sinä tällainen esittely Minulla on erittäin ilo olla täällä tänä iltana ja saada tilaisuus keskustella maailmantaloudesta vuonna 2006. Viime aikoina maailmantalous on harvoin ollut paremmassa kunnossa kuin nykyään Elpyminen vaatimattomasta laskusuhdanteesta vuosina 2001-2002 on ollut vahva maailmanlaajuisella kasvulla trenditason yläpuolella. Ne, jotka tuntevat IMF: n viimeisimmät ennusteet, julkaisevat vain pari viikkoa sitten, tietää, että rahasto on vielä kerran tarkistanut odotuksiaan maailmanlaajuisesta kasvusta. Tänä vuonna odotamme maailmantalouden kasvavan lähes 5 prosenttia, ja odotamme sen tulevan lähes seuraavan vuoden aikana. On viides peräkkäinen vuosi, jonka maailmantalous on kasvanut yli neljä prosenttiyksikköä. Ja puhumme maailmanlaajuisesta kasvusta kaikkialla maailmassa on laajentunut viime vuosina Kiinassa, Intiassa ja muualla Aasiassa Tietenkin ja nopea kasvu Latinalaisessa Amerikassa, Lähi-idässä ja Afrikassa Teollismaiden keskuudessa Yhdysvaltojen kasvu on edelleen nopeaa Japanin näkemys kasvaa voimakkaasti ja on nähtävissä merkkejä noususta niissä osissa Länsi-Eurooppa, mukaan lukien Ranskassa ja Saksassa, jossa kasvu on ollut hidasta. Keskeisiin ennusteihimme on varmasti merkittäviä alenemisriskejä. Epäsuotuisat geopoliittiset tapahtumat, kuten suuret terrori-iskut Öljyn hinnan nousu pahentaa maailmanlaajuista epätasapainoa pettymys monenvälisten kauppaneuvottelujen Dohan kierrokselle lintuinfluenssan puhkeaminen tahansa näistä voisi heikentää mahdollisuuksia jatkaa nopeaa maailmanlaajuista kasvua Joissakin tapauksissa arvioimme, että riskit ovat hyvin pienet, mutta Mahdolliset vaikutukset voivat olla suuria. Taloudellisia toimintatapoja, jotka tekisivät talouksien riittävän joustavan nopeuttaakseen kasvuaan ja vahvistaisivat niiden kykyä vastata häiriöihin, on yksi maailmanlaajuisen talouden haasteista, jotka ovat vastakkaisen vuosikymmenen alussa. Että tarve mukauttaa vuonna 1945 perustettua monenvälistä kehystä tavalla, joka kuvastaa maailmantalouden muuttuvaa rakennetta, ja tarve varmistaa, että globalisaation edut kasvavat yhä samalla, kun ne ovat levinneet aiempaa laajemmin. Nämä ovat kaikki haasteita, mutta ne ovat myös mahdollisuuksia rakentaa valtavan taloudellisen hyvinvoinnin edut. e joka on saavutettu viimeisten kuuden vuosikymmenen aikana, ja vahvistavat sen, mitä saavutettiin viimeisen vuosisadan toisella puoliskolla, kun katsomme eteenpäin taloudellisen edistyksen jatkamista nykyisessä. Suurin osa näistä mahdollisuuksista edellyttää ennen kaikkea makrotaloudellisen vakauden tavoittamista Kansallisten päätöksentekijöiden politiikka edistää kasvua. Kansainvälinen valuuttarahasto on kuitenkin ratkaisevan tärkeässä asemassa Kun maailmantalous on kehittynyt viimeisten kuuden vuosikymmenen aikana, rahasto on myös sopeutunut, jotta se pysyisi tärkeänä, tehokkaana ja tosiasiassa perusperiaatteissaan. Rahasto N historia on ristiriidassa globaalin maailmantalouden kanssa. On tänä iltana ehdotan ensin tutkia, mitä saavutettiin sodanjälkeisessä maailmassa ja viime vuosina opittuja kokemuksia. Sen jälkeen arvioin nykyaikaisen maailmanlaajuisen talouden ja sen muuttuvassa rakenteessa ennen lopulta esiin joitain ajatuksia siitä, miten vastata haasteisiin, joita edessämme on. Pitkän edistymisen kausi. Kuten totesin, kuusikymmentä vuotta Monenvälinen talouskehys, joka on palvellut meitä niin hyvin, syntyi Bretton Woodsissa New Hampshiressa vuonna 1944 kokoontuneen kehyksen arkkitehdit eivät voineet kuvitella, kuinka menestyvä ja kestävä olisi niiden luominen. palaa 1930-luvun kaveri-naapuri - politiikkaan, kun korkeat tariffit ja muut kaupan esteet ja kilpailukykyiset devalvaatiot eivät onnistuneet suojaamaan kansantalouksia ja onnistuneet vain heikentämään kansainvälistä vakautta ja kasvua. Kansainvälisen valuuttarahaston tehtävänä oli edistää kaupan laajentamista Ja niille annettiin erityinen vastuu kansainvälisen rahoitusvakauden ylläpitämisestä ilman, että maailmankauppa ei voinut kukoistaa Rahaston sisaryrityksellä, Maailmanpankilla, oli taloudellisen jälleenrakentamisen ja kehityksen kärjessä ensimmäinen maissa, joiden talouksista sodan tuhoamassa. Mutta sodanjälkeisen järjestelmän perustajat tunnustivat selvästi Monenvälisen kaupan vapauttamisen merkitys maailmanlaajuisen talouskasvun luomisessa, rahaston roolin tarkoituksena oli tukea tätä prosessia. Bretton Woodsin toimielinten rinnalla perustettiin yhtäältä tullitariffeja ja kauppaa koskeva yleissopimus tai GATT ja myöhemmin sen seuraaja , Maailman kauppajärjestö tai Maailman kauppajärjestö WTO: n peräkkäiset monenväliset kauppaneuvottelukierrokset johtivat tulleiden hintojen heikentymiseen Vuonna 1947 valmistetun tuonnin keskimääräiset tullit olivat yli 40 prosenttia 1990-luvun loppupuolella niitä oli alennettu alle 5 prosenttiin teollisuusyrityksissä Taloudelliset vaikutukset. Kansainvälisen rahoitusjärjestelmän vakauden ja kaupan asteittaisen monenvälisen vapauttamisen välinen yhteys oli keskeinen Ilman taloudellista vakautta, avoimen maailmankauppajärjestelmän saavuttaminen oli vähäistä. Mutta monenvälinen kaupan vapauttaminen kaikkien maiden vapauttamisessa järjestelmässä oli puolestaan ​​välttämätön edellytys kaupan laajentaminen maailmanlaajuisen talouskasvun edellyttämässä mittakaavassa Taloudellisen vakauden ja avoimen kaupankäynnin yhdistäminen onnistuikin yllättäen järjestelmien perustajien unelmia. Se mahdollisti ennennäkemättömän maailmankaupan laajentamisen ja helpottanut kasvua sekä teollisuudessa että kehitysmaissa, jotka eivät olleet aiempina vuosisatoina vilkkaita. Nopea kasvu kasvoi nopeasti Elintasoa ja köyhyyden vähentämistä. Numerot kertovat tarinasta selkeästi WTO: n mukaan maailmankaupan volyymi oli 22 kertaa suurempi kuin vuonna 1950. LIITE 1 Diaesitys osoittaa, että maailmankauppa on kasvanut paljon nopeammin kuin Maailman bruttokansantuote Kauppatavaroiden vienti on kasvanut keskimäärin 6 prosenttia vuodessa viimeksi kuluneiden viidenkymmenen vuoden aikana Maailmankauppa on kasvanut 10 prosentista maailman bruttokansantuotteesta vuonna 1960 lähes kolminkertaiseksi kyseisellä tasolla vuonna 2005. Jos palvelujen kauppaa lisättiin tavaroiden kauppaan, nousu on entistäkin dramaattisempaa. Palvelujen kauppa oli tosiaan niin vähäistä, että sitä ei edes erikseen arvioitu varhaisessa sodanjälkeisessä maailmansodassa, joten se on nyt yli neljännes Tavaroiden kauppaa. Tämä maailmankaupan nopea laajentuminen on ollut keskeinen kasvun vauhdittaja lähes kaikissa osissa maailmaa. Sodan varhaisessa vaiheessa teollisuusmaat kokivat kasvua nopeammin kuin mitä aikaisemmilla ajoilla on tapahtunut. Että nämä maat alensivat nopeasti kaupan esteitä ja tariffitasoja Vuosina 1950-1973 ajanjakso, jota joskus kutsutaan kultakaudeksi, BKT henkeä kohti kasvoi keskimäärin 2 4 prosentilla vuodessa Yhdysvalloissa yli 4 prosenttia vuodessa Länsi-Euroopassa ja yli 8 prosenttia vuodessa Japanissa. Vaikka 1960-luvun alussa jotkin kehitysmaat olivat alkaneet kasvaa nopeasti Toisen maailmansodan jälkeen useat kehitysmaat olivat pyrkineet talouspolitiikkaan, joka tukeutui voimakkaasti valtion interventioon ja tuonnin korvaamiseen Sen sijaan, että ne avasivat kaupan, ne suosivat suljettuja talouksia ja pyrkivät tyydyttämään heidän tarpeensa kotimaisen tuotannon avulla. Jotkut näistä maista hallinnoivat kausia g Rivi, ja joissakin näistä kausista kasvu oli suhteellisen nopeaa. Mutta se ei kestänyt pitkään aikaan. Tämä oli voimakkaasti vastakkainen näiden maiden, erityisesti Aasian maiden, kasvumarkkinoiden huomattavasti kestävämpiin parannuksiin, ja aloitti kunnianhimoiset poliittiset uudistukset, joilla pyritään lisäämään kasvupotentiaalia. Näiden talouksien avaaminen samaan aikaan kuin muiden talousuudistusten toteuttaminen mahdollistavat mahdollisten kasvuvauhtien, jotka tekivät teollisuusmaailman houkuttelevan. Kasvu nopeutui nopeasti maaryhmässä Joka tuli lopulta tunnetuksi Aasian tigereiksi Koreaksi, Hong Kong, Taiwanin maakunnaksi Kiinassa, Singaporessa ja myöhemmin Malesiassa, Thaimaassa ja Indonesiassa Esimerkiksi 1960-luvulta lähtien korealainen reaalinen asukaskohtainen tulo kasvoi kymmenkertaiseksi. yli 40 prosenttia vuodessa pitkällä aikavälillä, työllisyys ja reaalipalkat kasvoivat nopeasti Myös viime aikoina olemme nähneet korkeita hintoja o F kasvua yli kaksi vuosikymmentä Kiinassa ja intialaisen kasvun huomattava kiihtyminen, kun uudistukset alkoivat siellä vuonna 1991. Nopea sodanjälkeinen kasvu muutti miljoonien ihmishenkiä elintason nousuksi ja edistyttiin köyhyyden vähentämisessä teollisuudessa ja monissa kehitysmaissa Maat Maailmanpankki arvioi, että 1990-luvulla noin 200 miljoonaa ihmistä pakeni köyhyydestä, lähinnä Kiinan ja Intian nopean kasvun seurauksena. Koko maailmassa olemme nähneet dramaattisia parannuksia useimpien ihmisten elämänlaadun kannalta. Hinnat ovat laskeneet voimakkaasti useimmissa kehitysmaissa Esimerkkeinä näemme, että Egyptissä kuolleisuus kuolleista laski 186 kuolemasta 1000 elävää syntymää kohti 1960 33 kuolemaan 1000 syntymää kohden vuonna 2003 Myös Bangladeshissa yksi maailman köyhimmistä maista , kuolleiden kuolleisuus on laskenut, 149 kuolemasta 1 000 syntymää kohden vuonna 1960 ja 46 vuonna 2003. KOLMEN LUKU Se on samanlainen tarina lukutaidon kanssa Vuonna 1970, 53 kiinalaista mainosta Ults olivat lukutaitoa vuoteen 2000 mennessä, ja luku oli noussut 91. Samaan aikaan Intian aikuisten luku - lukumäärät nousivat 33: stä 61: een. LISÄTIETOJA Neljä: Ehkä kaikkein tärkein tilasto on elinajanodote Yleisesti ottaen elinajanodote kehitysmaissa on noussut Hämmästyttävä vauhti 1950-luvun alussa elinajanodote Koreassa oli esimerkiksi 48 vuotta 77-vuotiaana tämän vuosisadan alkuvuosina. Samana ajanjaksona elinajanodote Intiassa on noussut 39 vuodesta 63 vuoteen. Koska 1960 Elinajanodote kehitysmaissa on noussut karkeasti kaksinkertaisiksi rikkaimmillaan Teollisuuden ja kehitysmaiden elinajanodote on kaventunut noin 30 vuodelta 1950, noin 10 vuoteen tänään näkyväksi tulokseksi elintason noususta. Valitettavasti edistys myöhästynyt ei ole ollut yleinen elinajanodote on laskenut Venäjällä ja eräissä Itä-Euroopan ja Saharan eteläpuolisen Afrikan maissa, joita HIV-aidsin infektio on pahoinpidellyt Monet alhaisen tulotason maat ovat vielä kokeneet globalisoitumisen täyden hyödyn. Palaan tähän vaiheeseen myöhemmin. Kasvava elintaso, joka liittyi niin monissa maissa viime vuosikymmeninä tapahtuneesta nopeasta kasvusta, on globalisaation konkreettisia etuja. Tämä ei ole uusi Prosessi, tietenkin maailmantalouden integroituminen voidaan jäljittää takaisin Välimeren varhaisille kauppiaille Marco Polo - alueelle, joka auttoi edistämään Euroopan ja Aasian välisiä taloudellisia yhteyksiä 1800-1900 - luvun teolliseen vallankumoukseen. Maailmankaupan voimakas nousu Vuonna 1945 perustettu monenvälinen talouskehys muodosti kuitenkin perustan maailman talouden kestävälle ja nopealle yhdentymiselle, joka on ollut laajempi ja kattavampi kuin aikaisemmilla kausilla. Koska globalisaatioprosessi on jatkunut ja sitä on seurattu Globaalin talouden rakenteen muutoksilla olemme oppineet arvokkaita kokemuksia makrotalouspolitiikasta ja w: stä Jossa globalisaation edut voidaan laajentaa entisestään. Tässä yhteydessä tarkoitan akateemisia taloustieteilijöitä, kansallisia päättäjiä, yleisesti poliittista yhteisöä ja tietenkin IMF: tä. Itse asiassa monet maailmanlaajuisista taloudellisista muutoksista, joita on tapahtunut Ovat vuorostaan ​​vaikuttaneet merkittävästi rahaston ja muiden monenvälisten instituutioiden työhön. Vuosien globaalissa taloudessa kehittynyt rahasto mukautti 1970-luvun alussa esimerkiksi Bretton Woodsin kiinteän suuret teollisuusmaat vaihtelivat merkittävästi IMF: n roolia ja työtä kohtaan. Mutta viime aikoina 1990-luvulla oli vuosikymmen sitten merkittävää muutosta. Kommunismin romahtaminen yksityisten pääomasijoitusten suuruuden ja merkityksen dramaattisesta noususta eräiden nopeasti kasvavien kehittyvien talouksien talouksien joukko rahoituskriisejä ja huomattavasti parempi käsitys siitä, mikä on terve makrotaloudellinen hallinta, kaikki nämä tekijät vaikuttivat Globaalin talouden toimivuus ja IMF: n toiminta Annan käsittelemään jokaista näistä asioista puolestaan. Mainitsin hetken sitten Aasian voimakkaat kasvuvauhtiin erityisesti 1960-, 1970- ja 1980-luvuilla. Nämä olivat johtaneet radikaaleihin muutoksiin politiikassa , Kohti avoimuutta ja integraatiota muun maailman kanssa 1990-luvun alussa meillä oli todisteena toisen dramaattisen muutoksen seuraukset politiikassa, tällä kertaa Itä - ja Keski-Euroopassa Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen Lähes neljä vuosikymmentä keskitetysti suunnitellut Että kommunistiseen maailmaan kuuluvilla talouksilla oli vähäinen vuorovaikutus muun maailmantalouden kanssa joillekin, että eristyneisyys ulottui pitkään ennen sotaa. Se muuttui käytännöllisesti katsoen yön yli ja uusien itsenäisten maiden oli aloitettava siirtymisprosessi, Tämä oli valtava haaste, jota se ei ollut koskaan aiemmin yrittänyt, ja kaikkien oppilaiden oppimiskäyrä oli jyrkkä. Rahastolla oli keskeinen rooli tässä prosessissa, ja se tarjosi taloudellista apua tarpeen mukaan, mutta tärkeämpää oli teknisen tuen ja poliittisten neuvojen ja asiantuntemuksen antaminen kansallisille poliittisille päätöksentekijöille, jotka kohtaavat valtavia haasteita hyvin vaikeissa olosuhteissa. Tärkeimmistä muutoksista jokaisella tasolla poliittisen rakenteen ja julkisten laitosten sekä makrotalouspolitiikan ja yksityisen yritystoiminnan kehityksen kannalta. Edistyminen oli kuitenkin huomattavaa Useat aiemmista keskitetysti suunnitelluista talouksista olivat edistyneet riittävästi, jotta ne voisivat liittyä Euroopan unioni kaksi vuotta sitten ja monet muut toivovat liittyvän lähiaikoina Viime vuosina monet Itä - ja Keski-Euroopan maat ovat kokeneet huomattavasti suuremmat kasvuluvut kuin läntisillä naapureillaan Venäjä on onnistunut kääntämään talouden taantuman 1990-luvun alussa inflaatio on ollut ja siellä on ovat olleet merkittäviä tulonlähteitä korkeammista öljyn hinnoista. Se on merkki siitä, kuinka pitkälle olemme tulleet, että siirtymäprosessi on useimmissa tapauksissa suurelta osin täydellinen. Taloudelliset ongelmat, joita nämä taloudet kohtaavat nykyään ovat normaaleja. Ne kohtaavat samoja taloudellisia haasteita että monet muut valtiot tekevät. Mutta siirtymäprosessi opetti meille paljon paljon siitä, miten tehokkaita makrotalouspolitiikkoja voidaan toteuttaa, ja kerron lisää tästä hetkessä. Vaikka entiset kommunistiset maat olivat kamppaillut siirtymäprosessin kanssa, muut muutokset Jotka ovat osoittautuneet vieläkin kauaskantoisemmiksi, joista kansainvälisten pääomavirtojen jyrkkä nousu. Bretton Woods - järjestelmän perustajat olivat suurelta osin olettaa, että yksityiset pääomavirrat eivät enää koskaan palaisi merkittävää rooliaan, joita heillä oli 1800-luvun loppupuolella. Kehys perusti rahaston ja antoi sille tarvittavat taloudelliset resurssit väliaikaisesti jäsenten tuki keskittyi tämän vuoksi vaihtotaseihin. Rahasto oli perinteisesti antanut jäsenilleen lyhytaikaisia ​​vaihtotaseita koskevia vaikeuksia rahoituksen järjestämiseen, kun taas ne tekivät mukautuksia, kun taas Maailmanpankki teki pidempiaikaisia ​​lainoja tietyille hankkeille ja ohjelmille. teollisuusmaat olivat jatkuneet 1960-luvulla, mutta 1990-luvulla niistä tuli kehitysmaiden hallitseva rahoituslähde. 1970-luvun lopulla kehitysmaiden viralliset pääomat olivat noin kolme neljäsosaa kaikista nettopääomavirroista. Vuoteen 1990 mennessä ne olivat laski noin kolmasosaan. Vuoteen 2003 mennessä yksityiset kulut muodostivat noin 90 prosenttia kaikista nettovirroista kehitysmaihin. Kaikki tämä ajankohtana, jolloin kokonaispääomavirrat olivat yhä nopeammin. Tällaiset suuret yksityisen pääoman virtaukset ympäri maailmaa voivat vaikuttaa merkittävästi poliittisille päätöksentekijöille ja politiikalle kansallisella tasolla. Onneksi ensimmäiset voiman ensimmäiset merkit Kansainväliset rahoitusmarkkinat syntyivät vuonna 1992, jolloin Euroopan rahajärjestelmä syöksyi kriisiin EMS, kuten tiedettiin, oli kiinteä mutta säädettävissä oleva valuuttakurssijärjestelmä useimmissa Euroopan unionin jäsenvaltioissa. Kukin valuutta voi sopeutua vain pienet liikkeet suhteessa muihin ja järjestelmän jäsenet olivat velvollisia puolustamaan näitä kursseja valuuttakaupalla tai muilla toimenpiteillä, kuten koronkorjauksilla tarvittaessa. Syyskuussa 1992 sekä Englannin punta että Italian liira pakotettiin ulos kun valuuttojen virtausaste ei tullut mahdottomaksi kääntää. Molempien valuuttojen osalta rahoitusvirrat saivat suurelta osin vakavia epäilyksiä vallitsevista vaihtoehdoista talouden perustekijöistä ja pitkän aikavälin kestävyydestä Hinnat Järjestelmässä oli edelleen häiriöitä vuonna 1993, jolloin ranskalainen frangi joutui uudelleen paineisiin, rahoitusvirrat olivat niin suuria t vain merkittäviä muutoksia itse järjestelmään päätyi kriisiin. EMS: n ongelmat olivat vain etumatka ongelmista, joita myöhemmin tapahtui eräissä kehittyvissä markkinatalouksissa vuosikymmenen aikana IMF: tä ei pyydetty antamaan taloudellista tukea niille maille, jotka EMS: n ongelmat Mutta rahasto oli mukana lähes nousevien markkinakriisien alusta. Nämä pääomataseen kriisit poikkeaisivat perinteisistä vaihtotaseista tai maksutasetilanteista, joissa rahasto oli antanut tukea jäsenmaille, joilla on vaikeuksia maksaa tasapainoa. he tekivät politiikan mukautuksia. Tärkeimmät erot olivat kaksi. Ensinnäkin ongelman välittömänä alkuperänä oli suuri muutos ulkomaalaisten ja kotimaisten asukkaiden halukkuuden pitää kotimaisia ​​varoja aivan kuten EMS: n tapauksessa. Toinen ero oli nopeus Ja mittakaava, jolla nämä kriisit jälleen puhkistuivat aivan kuten olimme todenneet EMS-kriisien tapauksessa ja että politiikan muutoksilla oli vain vähän aikaa päättää. Ensimmäinen pääomatilaskikriisi puhkesi Meksikossa vuonna 1994 Aasian kriiseissä vuosina 1997-98 Venäjällä vuonna 1998 ja muualla. Kokemuksemme tällä kaudella korostivat, missä määrin hyvät talouspolitiikat edistävät sekä kasvua että estävät kriisien syntymistä uudessa suuressa yksityisessä pääomavirrassa. Aasiassa esimerkiksi vain suhteellisen pieni määrä maita kärsisi välittömästi, Koreaa, Thaimaata ja Indonesiaa eniten kärsivät. näistä maista, joissa mahtava kasvu oli päättynyt äkillisesti dramaattisen finanssikriisin seurauksena. Näiden kriisien vaikutukset ulottuivat selvästi yksittäisen maan ulkopuolelle, osittain siksi, että oli järkyttävää nähdä, että talouskasvu, joka oli kokenut tällaisen nopean kasvun niin kauan, esiintyy yhtäkkiä niin haavoittuvina Ja osittain, koska se oli jonkin aikaa pelkää, että kriisit leviäisivät edelleen. Pääomavirtojen voimakas kääntyminen Aasiaan jälkimmäisessä alf 1997. Aineettomat kriisit saivat aikaan. LISÄTIETOJA Kuten näemme, yksityiset pääomasijoitukset Aasian kriisimaahan olivat noin 6 prosenttia BKT: sta vuonna 1995 ja lähes 7 prosenttia BKT: stä vuonna 1996 Vuonna 1997 nettovirrat olivat 0 3 prosenttia BKT: stä, joka nousi lähes 5 prosenttiin BKT: stä seuraavana vuonna. Tämä on pääomasijoitusten kääntyminen yli 10 prosenttiin BKT: stä kahteen vuoteen. Tämän suuruudeltaan suuria muutoksia aiheuttama taloudellinen häiriö oli valtava ja se olisi ollut joten mille tahansa maalle. Pääomasijoitusten dramaattinen muutos oli johtanut sijoittajien näkemysten muuttumiseen, mikä heijasteli huolenaiheita talouksien taustalla olevasta terveydestä. Erityisesti luottojen laajentaminen suhteellisen lyhyessä ajassa oli nopeaa kasvu on lähes aina mielekästä ja siten vaarallista. Tulos oli ollut huonojen lainojen määrän voimakas nousu. Pääoman tuotto oli laskenut ja näin ollen ongelmattomien luottojen Nousu Kun nämä ongelmat ilmeisivät, oli välttämätöntä, että kansainväliset velkojat tekisivät velallisen luottokelpoisuuden uudelleen arvioinnin ja luottotappioiden luottokelpoisuuden. Useat tekijät, jotka ovat halukkaita tekemään tämän muutoksen seuraukset sijoittajien mielipiteissä erittäin tuskallisiksi Kiinteät valuuttakurssit estivät sopeuttamisen nopeammin Pääomavirtojen muutos ja keinottelijoille mahdollisuuden tehdä yksipuolinen veto Valtioneuvosto vakuutti, että valuuttakurssit säilyisivät, jättäneet jäljellä olevat valuuttakohtaamattomat erät, kunnes hallitukset joutuivat devalvoimaan. Pankit olivat keränneet vieraan valuutan ja kotimaisen valuutan omaisuuseriä Devalvaatio jäi sitten rahoituslaitoksille ja yrityksille, joilla on suuria tappioita tai maksukyvyttömyys. Kotimaisten pankkijärjestelmien heikkoudet, jotka johtuivat sekä luottoluokituksen heikkouden laadusta ja jakamisesta ja valuuttavirheiden virheellisyydestä, olivat myös vaikutuksia talouden suorituskykyyn. Kriisin laskusuhdanne BKT: ssä Tietenkin, koska luottotappioiden määrä ja koko kasvoi nopeasti, rahoitusalan heikkeneminen väistämättä aiheutti kielteisiä vaikutuksia koko talouteen. Kriisintaloudet joutuivat kipeästi alaspäin Spektri. Pankkitilien kriisin puhkeamisen nopeus johti siihen, että rahastoista rahoitustukea maita kohtaan oli usein kipeästi tarvittavissa päivinä sen sijaan, että ne olivat viikkoja tai kuukausia, joina rahasto-ohjelmat vaihtotaseen kriisien vuoksi olivat yleensä koottuja. On paljon suurempi kuin rahasto oli tavan - omaisesti antanut kriisinvaltioiden kohtaamien ulosvirtojen laajuuden vuoksi. On syytä huomata, että näiden kriisien jälkeen rahaston tuella toteutetut sopeutusohjelmat olivat jälkikäteen huomattavasti enemmän Menestyksekkäästi kuin useimmat tarkkailijat uskoivat tuolloin mahdolliseksi 18 kuukauden kuluessa esimerkiksi Korean BKT oli takaisin kriisiä edeltäviin tasoihin huomattava saavutus olosuhteissa Ja Indonesia, viimeinen kriisimaata täydentää rahastostaan ​​tuettua ohjelmaa, pystyi päättymään vuoden 2003 lopulla. Nämä pääomataseen kriisit toivat teräviä muistutuksia siitä, missä määrin maailma oli muuttunut Ja me opimme paljon Ensinnäkin, saimme vieläkin arvostaa entistä vakavamman makrotaloudellisen kehyksen ratkaisevaa merkitystä, joka voi tuottaa makrotaloudellista vakautta ja missä määrin tämä on edellytys kestävälle kasvulle. Globaalistuneessa maailmassa talouden on oltava raha - ja finanssipolitiikka, mahdollistaa alenevan tai alhaisen inflaation, joka edistää talousarvion varovaisuutta ja rajoittaa julkisen velan kestävillä tasoilla. Toiseksi olemme myös oppineet tarkastelemaan julkisen sektorin velan kestävyyttä. Veropolitiikan on pystyttävä huolehtimaan julkisesta velasta ilman, että yksityiset Investointi Ja tämä velka ei saisi olla niin suuri, että maailmantalouden voimakkaat muutokset nousevat maailman korkotasosta, kuten esimerkiksi unde Rmine hallituksen kyky palvella velkaa Liian paljon valuuttamääräisiä velkoja voi myös jättää hallitukselle haavoittuvuuden valuuttakurssien vaihteluihin Hallitusten on varmistettava, että niillä on riittävästi laajaa mahdollisuutta harjoittaa suhdannevaihteluja finanssipolitiikassa. Kolmas osa oli joustavuuden merkitys Talous sen on oltava joustava, jotta se kykenee ymmärtämään ja kasvattamaan kasvupotentiaaliaan ja jos se kykenee sopeutumaan globaalin ympäristön muutoksiin ja reagoimaan sokkeihin. Useimmat taloustieteilijät ovat nyt yhtä mieltä siitä, että joustava valuuttakurssijärjestelmä on paras tapa Tämän kiinteän valuuttakurssin saavuttaminen aiheuttaa merkittäviä haasteita, koska ne merkitsevät verotus - ja rahapolitiikan on aina oltava johdonmukaisia ​​valuuttakurssijärjestelmään ja sen alaisuuteen. Neljäs osa tärkeä oppitunti on rahoitusalan ja taloudellisen vakauden ja kasvun välisen yhteyden läheisyys tämä on ollut yhä tärkeämpi sekä kansallisessa päätöksenteossa että rahaston työssä että rahoitusalalla on yleensä keskeinen rooli talouskasvun edistämisessä antamalla luottoa niille sijoituksille, jotka tarjoavat korkeimman riskiin mukautetun tuottoprosentin, pankit edistävät koko talouden kasvua. Mutta jotta se olisi tehokasta, Pankkien, jopa pienien, on kehitettävä kyky arvioida luottokelpoisuutta, riskejä ja tuottoja. Heidän on pystyttävä arvioimaan kilpailevien lainanottajien todennäköiset tuotot ja siten suorat resurssit niihin, jotka tarjoavat korkeimmat tuotot. Talouden kasvaessa heistä tulee enemmän Monimutkainen ja toisistaan ​​riippuvainen ja rahoitussektorin asettamat vaatimukset kasvavat toisiaan Pankit kasvavat yhä suuremmalla tasolla, jotta ne voivat vastata sijoituspääoman kysyntään. Niiden on myös kehittyä entistä monimutkaisemmiksi ja monimuotoisemmiksi niiden riskien suhteen. yritykset tarvitsevat pankkeja, jotka pystyvät palvelemaan tarpeitaan kansallisten rajojen yli ja tarjoamaan erikoistuneita rahoituspalveluita. Mutta rahoitusala on taloudellisen toiminnan ja muiden rahoituksenvälittäjien tarpeiden tyydyttämiseksi esimerkiksi pääoman, joukkovelkakirjojen ja vakuutusten tarpeet ovat tärkeitä tarvittavan leveyden ja syvyyden takaamiseksi Yritysten ja talouksien terveellinen ja jatkuva kasvu vaatii jatkuvaa innovaatiota, kun yritykset pyrkivät parempaan sopimukseen Ja välittäjät kehittyvät entistä paremmin riski - ja tuottoarvioinnissa. Esimerkiksi viime vuosikymmeninä olemme nähneet johdannaisten ja viime aikoina hedge-rahastojen kehitystä. Kokemus on toistuvasti osoittanut, että koko talouden kasvuluvut ovat kestäviä vain, kun rahoitusala kehittyy rinnakkain talouden kanssa kokonaisuudessaan Heikko rahoitusala voi heikentää kasvua Resurssit ovat väärin ja keskimääräiset tuotot vähenevät 1990-luvun kriisien heikko taloudellinen sektori sai meidät arvostamaan entistä enemmän kuin aikaisemmin miten keskeinen rahoitusalalla on terve makrotaloudellinen johto. On avain parantamaan talousseuraa tai suorituskyky ja avain parempaan hallintoon, joka mahdollistaa yleisen makrotaloudellisen suorituskyvyn parantamisen, on avoimuuden kysymys Olemme oppineet, että alakohtaisessa, kansallisessa ja maailmanlaajuisessa tasolla avoimemmin yksityishenkilöt, yritykset ja laitokset menevät liiketoiminnastaan, ja mitä avoimempi julkinen valvonta he ovat, sitä tehokkaammin he suorittavat. Korruption riski on paljon vähentynyt, on vähemmän tilaisuutta tehdä transaktioita salaa ja enemmän paineita sen varmistamiseksi, että kaikki on yli hallituksen ja nähdään olevan myös vähemmän. Että kapeat intressit aiheuttavat tarpeetonta vaikutusta, kun yritykset, laitokset tai hallitukset tekevät päätöksiä, jotka vaikuttavat suuriin ihmisryhmiin. Julkisessa tilassa tehtävät asiat osoittavat, ettei mitään salattavaa tehdä salaisia ​​asioita, herättää epäilyksiä, vaikka nämä olisivat perusteltuja. IMF on ryhtynyt johtoon tässä Rahasto on aina pyrkinyt toimimaan kaikkien jäsenvaltioiden ja sisäisen järjestön etujen mukaisesti Ainoa taloudellinen järjestelmä kokonaisuudessaan Mutta pitkän salaperäisyyden perinne paljasti rahastolle syytöksiä siitä, että sillä oli jotain piiloutua sen toiminnasta. Meillä ei ollut mitään piilottamista, ja nyt emme yritä. Me olemme nyt yksi avoimimmista instituutioista maailmassa ja sitä paremmin. Jotkut ovat menneet niin pitkälle kuin väittävät, että tärkeys ja avoimuuden merkitys päätöksenteossa ja täytäntöönpanossa osoittautuu viimeisen vuosikymmenen tärkeimmälle ja kestävälle oppitunnille. Globaalin ympäristön muuttuminen. 1940-luvulla, joka muokkasi monenvälisiä taloudellisia puitteita, joista meillä on edelleen hyötyä, tuskin tunnistavat maailmantaloutta vuonna 2006. Paljon on muuttanut maailmantaloutta, sillä se on nyt paljon osallisuutta edistävä ja monet muut maat osallistuvat kansainväliseen kauppa - ja rahoitusjärjestelmään. 35 jäsentä, kun se aloitti toimintansa vuonna 1946, meillä on 184. Monet kehitysmaat ovat nähneet elintasonsa näyttäviä nousuja. oli mahdollistanut nopeamman kasvun kuin kukaan olisi voinut kuvitella mahdollista kuusikymmentä vuotta sitten. Mutta maailmantalous on muuttunut dramaattisesti jopa vuoteen 1990 verrattuna. Huomasin, että suurin osa keskitetysti suunnitelluista talouksista on nyt maailmanlaajuisen talouden täysipainoisia jäseniä. Myös kansainvälisten kansainvälisten pääomavirtojen nousu - jollaisia, kuten olen käynyt ilmi, oli valtavia vaikutuksia kansalliseen ja kansainväliseen talouspolitiikkaan. 1990-luvulla myös Euroopan unionin jäsenten taloudellisen yhdentymisen prosessi parani voimakkaasti. Euroopan rahapoliittinen järjestelmä on voitettu ja rahaliitto jatkoi vauhtia Vuonna 1999 syntyi euro, joka korotti kaksitoista myöhemmin 13 kansallista valuuttaa ja merkitsi askeleen muutosta sekä EU: n päätöksentekoprosessissa että taloudellisen yhdentymisen asteessa Sen jäsenmaat Monet vuonna 2003 liittyneistä Euroopan unionin uusista jäsenistä odottavat liittyvän euroon koi-maissa n vuosina, mikä jatkoi ja laajensi integraatioprosessia. Myös maailmanlaajuisen taloudellisen yhdentymisen prosessi jatkui 1990-luvulla ja sen jälkeen. Osittain tämä heijasti viestinnän ja liikennetekniikan nopeaa kehitystä, joka on johtanut kustannusten huomattavaan vähenemiseen ja helpottanut muutoksia kansainvälisen kaupan rakenteen ja investointien teknologiatilanteet ja alentuneet toimituskustannukset ovat tehneet taloudellisen lisäarvoketjun katkaisemisen kannalta järkevää valmistusprosessin eri osien kannalta, jotta yksittäinen tuote sijoitettaisiin eri puolille maailmaa, riippumatta siitä, ownership or the location of the market And the internet has made it easy for white collar activities such as technical support, call-centers and the back-office operations of financial institutions similarly to be located anywhere. These developments have been accompanied by a significant improvement in macroeconomic management around the world helped in part by what we learned in the 1990s One striking result of the greater focus on macroeconomic stability has been the dramatic lowering of inflation rates. SLIDE 6 As we can see from these slides, the inflation rates have fallen around the world The global inflation rate has declined from an annual average of almost 30 per cent in 1990-94 to 3 8 per cent in the past 5 years. SLIDE 7 In the industrial economies, the average inflation rate fell from almost 9 5 per cent between 1975 and 1979, and nearly 9 per cent in the early 1980s, to an average of 2 0 per cent between 2000 and 2005.SLIDE 8 In developing countries, the decline has been steeper and more rapid In the early 1990s, the average inflation rate in developing countries was around 80 per cent that had declined to average of 6 per cent between 2000 and 2005 The IMF forecasts currently project a further fall, to below 5 percent by 2007.SLIDE 9 In 1980, 111 of the IMF s member countries had double-digit inflation rates by 2005, only 35 countries had double-digit inflation A quarter of a century ago, 39 countries had inflation rates above 20 percent by last year only 5 did And in 1980, 13 countries had inflation rates in excess of 40 percent Last year, only one country did That is a remarkable global transformation and has been an important contributory factor to the recent rapid growth experienced in most parts of the world. Among the most rapidly-growing countries in recent years are the world s most populous nations China and India China has recorded high growth rates for more than two decades and since reforms were introduced in India from 1991 onwards, that country has also seen a sharp acceleration in growth As these two large countries grow rapidly, so has their share of trade and GDP, albeit starting from a low base. Even as recently as 1985, China and India had per capita incomes measured in constant 2000 dollars below the average for what the World Bank defines as low income countries Since then both have seen per capita incomes rise fa ster than other low income countries by 2004 India s per capita income was about a quarter higher than the low income country average and China s was almost three times as high. Since 2001, export growth has averaged more than 22 percent a year in India, and about 25 percent a year in China India s share of world exports has nearly doubled in the past fifteen years and it has tripled in China And between 2000 and 2005, India s share of global services exports shot up, from just over one per cent to more than two and a half percent China s share grew by half, to almost three percent. According to IMF calculations, on a purchasing power parity basis, China accounted for about a quarter of global growth in 2005, and India for about 8 percent These trends seem set to continue With both countries growing rapidly and much more rapidly than the industrial countries, their share of the global economy will rise further in the coming years. The changes we have witnessed in such a short time are str iking We have seen, and are seeing, greatly increased differentiation among countries low income countries, emerging market economies, oil exporters, industrial economies And there is no let-up to the pace of change If anything it continues to accelerate, forcing us constantly to reassess what we think we know about the global economy This can sometimes be a daunting challenge But it is, as I said at the outset, an important opportunity for us to seek to maximize the gains from globalization. Trade has played a crucial role in spreading the benefits of global integration and growth and the open international trading and financial system remains key to future global economic growth Trade has served as an engine of growth for the past half century The integration of financial markets has furthered the process And the benefits, as I noted, are there for all to see. Trade liberalization has been critical to the expansion of trade and since 1947, the world s trading nations have engaged in a series of multilateral trade negotiations, each so-called round leading to further reductions in trade barriers 23 countries took part in the first negotiations, 149 are involved today The current Doha Round of trade negotiations, launched in Doha in November 2001, is intended to mark a further and important stage in this process, tackling sensitive subjects like agriculture and services, and focusing particularly on the needs of developing countries in the trading system indeed, it is called the Doha Development Round. The potential gains from a successful Doha round are enormous The prospect of a significant lowering of barriers to agricultural and services trade, and further liberalization of trade in manufactures, could provide a boost to world trade and, in turn, global growth And it is the developing countries who would gain most from a successful Doha outcome In part their gains would come from increased access to industrial country markets and the reduction of agricultural subsi dies in the industrial countries But by far the biggest gains for developing countries would result from a lowering of trade barriers among themselves The World Bank estimates that around two thirds of all the gains from a Doha agreement would go to developing countries and those gains could run into hundreds of billions of dollars over a ten year period. A Doha agreement would greatly strengthen the global trading system But a failure would weaken it and give encouragements to protectionists who mistakenly believe that economies gain from erecting trade barriers against other countries Without a Doha agreement global growth would be slower and the world economy could be less resilient in the face of shocks. Trade negotiations by their nature are nail-biting affairs And the Doha negotiations have been unusually tense, with several deadlines already missed Yet all those involved know how high the stakes are, and no one will want to be blamed for failure Experience tells is that there is s till time for agreement to be reached and there are signs that those most closely involved are still working hard to reach a deal. Further trade liberalization will bring clear benefits for all countries But at the national level, too, there is much that can be done to strengthen economies, raise their potential growth rates and reduce their vulnerability to shocks I started by noting the remarkable growth performance of the world economy and noted too that more rapid growth was a worldwide phenomenon Periods of rapid growth provide the perfect opportunity for pressing ahead with economic reforms It is always easier to implement reforms in an upswing they can be well-planned and it is easier to marshal the necessary support for them Having to introduce reforms in a crisis means that they are hastily put together and are painful to implement. Many developing countries have made considerable progress in achieving macroeconomic stability and higher growth rates and this has enabled them to make progress in reducing poverty But some low income countries have stood still or, worse, fallen further behind the rest of the world The Millennium Development Goals agreed by the United Nations in 2000 highlighted the extent of this problem Experience over the past half century has taught us that ultimately it is domestic policy reform that will determine whether those countries that have yet to integrate with the global economy in any meaningful way can begin to share in the benefits of global growth Without policies that enable these countries to integrate more successfully into the global economy, their citizens will remain poor and, indeed, will in some cases become worse, rather than better off Improved governance, reduced levels of corruption, policies aimed at achieving macroeconomic stability are essential for the sustained growth that will make poverty reduction possible Without such policy reforms, the scope for help from the international community will be restricted. Yet the international community bilateral and multilateral donors alike has a vital role to play in helping these countries Aid transfers continue to be vital of course Debt relief has also played a part, and 20 developing countries have now benefited under the IMF s own Multilateral Debt Relief Initiative, which came into effect at the beginning of this year. But capacity-building, policy advice and technical assistance are important too Much of the IMF s work with these countries involves assisting the reform process, for example, by enabling them to implement public expenditure management and by improving tax administration And countries need assistance from the international community if they are to be able to absorb increased aid flows in ways which do not further undermine economic progress. The currently buoyant outlook offers national policymakers in emerging market countries a chance to press ahead with reforms that reflect the lessons I described earlier In many economies, measure s are already being taken to reduce debt vulnerabilities by bringing down the debt to GDP ratio, reducing foreign currency exposure and lengthening debt maturities but debt levels in many countries remain uncomfortably high and there is scope to do more Strengthening fiscal policy by lowering fiscal deficits and aiming for balance over the business cycle can make it possible for governments to operate counter-cyclical fiscal policy when the economy slows Economies with high budget deficits when times are good have no room for maneuver when the going gets tough. A growing economy also offers the best environment for structural reforms that will make the economy more flexible and so raise its potential growth rate and reduce its vulnerability to shocks More flexible labor markets, more competition in product markets, creating a business-friendly climate with less red tape and more legal protection all these are areas that, over time, can significantly enhance an economy s growth performan ce. All industrial economies and a growing number of developing countries face another challenge to domestic economic policy demographic change As populations age very rapidly in some countries public pension systems are coming under increasing strain As the elderly dependency ratio rises, and fewer workers support an increasing number of older retired citizens, measures will be needed to ensure that fiscal policy remains on a sustainable path In industrial countries action is needed sooner rather than later in order to avoid a fiscal crunch In emerging market countries, there may be more time in some cases, but the challenges are greater public pension schemes, while more limited in coverage, are already expensive and unsustainably generous to those who are covered. This is also a period of change for the IMF itself The Fund has always adapted to reflect the changes taking place in the world economy And further changes are now in train The first of these results from the need to give As ia appropriate weight in the international financial system and in the IMF Asia has a powerful and legitimate claim to greater weight in the Fund than allowed for under the current rules Asia has a voice, of course it wields considerable influence in Fund discussions But it is clearly under-represented and it was agreed at our Spring Meetings in Washington a few days ago that specific proposals would be put forward for rectifying this at our Annual Meetings, in Singapore, in September. At the same time, there is a pressing need to strengthen the mechanisms for resolving global imbalances This is more than just a case of tackling the U S current account deficit, or structural reform in Europe and Japan, or addressing low domestic consumption in Asia The current imbalances in the global economy are complex in their origins and require action on several fronts at once if they are to be resolved without undermining global economic stability and growth There is a clear opportunity for streng thened multilateral surveillance by the IMF to play a central role in this process and this too was agreed at our recent Spring Meetings. Let me briefly conclude. The world economy has undergone momentous changes since 1945, but the process of change has accelerated as we can see from the developments of the past fifteen years The global economy is more closely integrated than could have been foreseen sixty years ago It is more prosperous, and that prosperity is distributed more widely across countries and citizens For many parts of the world, rapid growth over a long period has brought dramatic rises in living standards Poverty has been reduced. Growth has brought changes in the global economic structure as emerging economies, especially in Asia, account for a rising share of world trade and world GDP. The multilateral framework is adapting to reflect these changes just as it has evolved in the light of earlier developments As we learn more about what enables economies to achieve higher g rowth rates and reduce poverty, it is important to implement those lessons, and so enable all countries to achieve accelerated growth The IMF has an important role to play here, especially through our surveillance and policy advice and through our technical assistance work And the IMF, along with the other international financial institutions, has a strong record of adapting to reflect changing circumstances and lessons learned The strengthening of our multilateral surveillance work is important and in line with our evolutionary tradition. But it is important to remember that many of the basic principles of the multilateral framework established all those years ago hold true International financial stability remains crucial if the opportunities for economic growth are to be fully realized And multilateral trade liberalization remains equally crucial as an engine of world economic growth The nature and composition of trade may have changed over the years but not, fundamentally, its role in the promotion of global growth That is why a successful outcome to the Doha round is so important And that is why the continuing evolution of the international financial system is also vital. I noted at the outset that the world economic outlook remains bright The global economy appears to be more resilient in the face of shocks than it was even a short time ago The policy reforms of the 1990s, above all the reduction of inflation around the world and the improvement in macroeconomic management, have played an important role in this. But history teaches us that complacency is a dangerous thing The world may be more resilient than in the past but there is no evidence that it has become wholly immune to shocks, any more than we have cause to believe that the business cycle has disappeared The present conjuncture, then, is an opportunity to consolidate the gains we have made and build on them to continue with trade liberalization at the global level and with economic policy reforms at th e national level It is by seizing the moment that we will ensure that the twenty first century is one of further progress for the world economy and its citizens. IMF EXTERNAL RELATIONS DEPARTMENT. Challenges before International Trade - Challenges for International Trade, Trade Barriers. The opportunities and challenges of international trade have been an issue of major concern for the economists and policy makers of the contemporary world As far as the challenges facing the international trade are concerned, they vary with the economic and social scenarios of the countries involved in cross border trade Be it a developed or developing economy, the primary challenge of global trade is to maximize the gains from trade The countries involved in international trade always try to focus on the efficient utilization of the opportunities derived from exchange of goods and services with their trading partners To utilize the benefits of the open market economy is another major challenge before wor ld trade. In this era of globalization, international trade has a crucial role to play so as to bring about economic and social harmony among the developed and developing nations of the world With openness to trade becoming more popular, the issues of trade solidarity both at the domestic and multilateral level have gained huge importance across the world. Globalization and the resulting economic liberalization have opened up an array of challenges before the developed and less developed economies that are involved in international trade One of the major challenges that are crucial in the context of relatively backward economies is that the macroeconomic policies of these countries are not always proportionate to utilize the gains from world trade International trade can be beneficial if the gains derived from it can be distributed evenly across the different layers of the society Here lies the importance of trickle-down effect Domestic trade involves exchange of factors of production at the regional level whereas international trade ensures greater mobility of latest technology and goods and services across the nations World trade helps the developing countries to have ready access to the modern techniques of production However, the challenge here is to use these techniques in an efficient manner The industrial setup and social infrastructure need to be developed as per the global standard to optimize the benefits from international trade. There are instances of African nations, which have failed to utilize the gains from trade due to inappropriate macroeconomic setups Before opening up the economy, the backward nations need to safeguard the interests of the domestic entrepreneurs The liberalization policies need to be taken up gradually so as to help the infant industries face the challenges of the changing economic scenario. So the challenges before international trade may arise from different fronts The countries involved in world trade need to adopt proportionate p olicy measures to make use of the gains from trade for the overall development of their economies.

No comments:

Post a Comment